Els avantatges de posar el màrqueting d’una escola en mans de professionals es traslladen a l’estadística. Segons el I Estudi de Màrqueting Educatiu de Colegios y Marketing, el 70% d’escoles que han invertit en màrqueting han augmentat els seus alumnes. D’aquesta manera, una bona gestió de la imatge corporativa ha servit com a eina per superar un període de crisi i dificultats.

Llavors, quines són les aportacions a les escoles que fan tant efectiva la tasca del màrqueting educatiu? Són múltiples, però principalment trobem els següents aspectes.

Un bon posicionament online és una de les claus. L’ús d’internet i la recerca d’informació a la xarxa acostuma a ser cada cop més present en les nostres rutines, independentment de factors com l’edat, el sexe, la classe social o els interessos personals. Cal garantir que una escola pugui ser visible a internet, i la seva oferta sigui accessible, a partir d’un tractament professional de la web, xarxes socials i altres eines de SEO (posicionament a la xarxa)

El major punt positiu quant a l’ús quotidià del màrqueting educatiu és l’apropament de l’escola com a entitat envers als pares i alumnes que en formen part. A dia d’avui es pot tenir una idea més transparent i amena de les activitats i gestions del centre a partir de dos grans punts de treball del màrqueting educatiu:

• Resoldre dubtes: El contacte entre usuaris mai no havia estat tan proper com ara. L’escola queda a disposició davant qualsevol problema o qüestió dels internautes.
  • Comunicar notícies: Una presència activa a internet es basa en informar sobre diferents activitats o novetats que puguin ser d’interès o tenir un impacte positiu davant l’audiència.

Dos de les majors virtuts d’adoptar aquesta estratègia són la fidelització d’usuaris davant una experiència positiva a internet, i la humanització de la imatge de la pròpia escola, al realitzar una funció útil i agradable a internet.

Una bona comunicació a la xarxa ajuda a establir vincles amb institucions que puguin ser de profit pel centre (mitjans de comunicació, ajuntaments, serveis públics, altres escoles, o diferents associacions en que poder col·laborar o poder realitzar sortides en el futur). Una gestió activa de l’escola a internet pot facilitar el contacte amb altres grups, i internet facilita una comunicació directa, pràctica i agradable, en comparació amb els mitjans tradicionals.

La gran quantitat d’informació a internet, juntament amb diferents eines d’estadística, permeten un estudi, tant de la nostra audiència com de la nostra competència. Podem conèixer amb garanties quin és el nostre públic i com optimitzar el nostre contacte amb els usuaris. De la mateixa manera que es poden obtenir referències sobre la gestió de centres amb característiques similars. Conèixer què estan fent bé o malament els companys sempre resulta interessant per poder millorar.

Un servei de màrqueting professional integra un anàlisi dels punts forts i febles, del que funciona i del que no. A partir d’aquí, es pot realitzar un pla de màrqueting que indiqui què s’ha de millorar i reforçar. D’aquesta manera, no tan sols s’aconsegueixen resultats, sinó que s’evoluciona i s’aprèn en el procés.

La gestió dels continguts online suposa una oportunitat per crear o enfortir la identitat de l’escola. Destacar els aspectes positius, diferenciar-se de la resta, perfilar-se cap al públic desitjat, i crear connexions amb figures similars són alguns dels punts positius de construir una imatge pròpia i fer-se que ens puguin reconèixer millor a internet i fora de la xarxa.

Una presència regular a internet per part d’un centre educatiu significa una ocasió interessant per transmetre un missatge positiu i estendre l’ensenyament i la funció pedagògica de l’escola a la xarxa. Internet ja es troba ple de continguts estèrils i pessimisme, és el moment d’equilibrar la balança i aportar aprenentatge i bones vibracions!

Tal com indicava l’estudi inicial, el màrqueting educatiu està aportant resultats instantanis, però a més, cal tenir en compte que estem davant tot un valor en alça. Es preveu que als propers 15 o 20 anys s’arribi al clímax del seu ús. Per tant, resulta interessant afanyar-si en apostar per aquest sistema. Quant abans s’utilitzi, major serà el seu efecte davant organismes similars.

Des de Creaescola t’oferim un servei integral de Màrqueting i Publicitat d’una manera professional, dedicada i amb amor per la nostra feina. Comptar amb professionals val la pena.